Co je to vlastně UX?

Již název „user experience“ v překladu „uživatelský prožitek“ napovídá, že je to vlastně jakási použitelnost webu, v našem případě pak na eshopu. Je to zaměření na uživatele, jejich cíle a potřeby. 

Znalost UX se využívá již při výběru poskytovatele eshopu. 

Takový web s realitními službami bude potřebovat jiné prvky, cíle a funkčnosti než eshop s oblečením. A eshop s oblečením bude potřebovat zase jiné funkčnosti, než když budete prodávat nářadí atd. A proto je důležité, ptát se poskytovatele webu, zdali lze takové funkčnosti a prvky u daného webu použít či ne a hledat takového poskytovatele, který bude schopen tyto požadavky splnit. 


Na co se taková analýza zaměřuje? 

Především na srozumitelnost, přehlednost a ovladatelnost webu. Zrovna použitelnost může být tím problémem, proč u vás lidé nenakupují, nebo neprovádí činnosti, které byste chtěli, aby prováděli. 
Můžete mít pro uživatele nepřehledné menu, špatné rozmístění prvků či navigace. Mezi důležité faktory patří také grafické zpracování. 

Chcete provést analýzu použitelnosti? Jak analýza probíhá?

Analýzu provádí tým lidí. Jsou to jak specialisté na tvorbu eshopů, tak i naprostí laici různého věku. Prochází postupně eshopy a zapisují poznámky, co jim vadilo či naopak imponovalo, jestli se dostali tam kam chtěli, jestli se dozvěděli, co potřebovali atd.

Ze všech poznatků je Vám pak zpracována komplexní analýza, která může a většinou zpravidla i mívá vliv na konverzi.

Analýza obsahuje:

Obsahuje podrobný popis s doporučením úprav u prvků, designu, obsahu, použitelnosti, funkčnosti, společně se screeny z Vašeho stávajícího eshopu. 


Cena analýzy:

Cena je stanovena individuálně dle velikosti eshopu.